A 2025-ös őszi-téli időszakban az NTAK szakmai csapata országszerte workshopokon, fórumokon és személyes mentorálással támogatta a turisztikai szolgáltatókat, elősegítve az együttműködést, a gyakorlati tudásmegosztást és az adatszolgáltatás minőségének javítását.
Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy ezek az események nemcsak az együttműködést erősítik és a visszajelzések beépítését segítik, hanem érezhetően hozzájárulnak ahhoz is, hogy a szolgáltatók pontosabb, teljesebb adatokat küldjenek be az NTAK rendszerébe, ezáltal javítva az adatszolgáltatások általános minőségét. Az NTAK minden ilyen alkalommal kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a szolgáltatókat felmerülő kérdéseikkel ne hagyja magukra, hanem gyakorlati segítséget és naprakész információt biztosítson számukra.
Előadások, mentorálás, gyakorlati támogatás
Az ősz folyamán az NTAK szakemberei hat városban – Budapesten, Győrben, Pécsett, Keszthelyen, Tihanyban és Miskolcon – tartottak szakmai programokat és személyes mentorálást. A rendezvények között az általános tájékoztató alkalmak mellett komplexebb események is voltak, például Keszthelyen és Miskolcon, ahol az NTAK Kutatási területe is bekapcsolódott a közös munkába. A programok résztvevői között a turisztikai szolgáltatók mellett több helyszínen önkormányzati szakemberek is jelen voltak, akikkel azóta is aktív, építő szakmai kapcsolat alakult ki. Az előadásokon túl személyes konzultációs lehetőséget és gyakorlati tanácsokat is kaptak a szolgáltatók – többek között az adatvisszamutató felület, a Szálláshely Iránytű bemutatásán keresztül –, amelyeket mindennapi működésük során közvetlenül hasznosíthatnak. Az NTAK a helyszíni jelenlét mellett rendszeresen képviselteti magát online eseményeken és webináriumokon is; idén több szakmai partnerrel közös programok valósultak meg, amelyek jelentősen támogatták a digitális megoldások gyakorlati bevezetését.
Aktuális együttműködések, programok
Az NTAK a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) őszi közgyűlésén is képviseltette magát, ahol személyes konzultáció keretében minden érdeklődő kérdésére választ adtak. Az MSZÉSZ őszi régióülésein is jelen voltak kollégáink – Budapesten, a Balatonnál, a nyugati, déli és keleti országrészben – összesen öt helyszínen. Ezeken a régióüléseken az aktuális szabályozási változások mellett a szolgáltatók igényeinek megfelelő digitális fejlesztésekről is szó esett.
Szolgáltatói igényekre szabva
Az NTAK őszi programsorozata mintegy 1000 szolgáltató részvételével zajlott, a résztvevők több mint 150 szakmai kérdésre kaptak közvetlen választ az eseményeken. Az elérési mutatók azt erősítik, hogy a szolgáltatók nagy számban igénylik az ilyen típusú, interaktív, gyakorlati tudásátadást.
NTAK célkitűzések
Az események célja minden esetben a partnerség, a konkrét segítségnyújtás és az együttműködés erősítése volt. A folyamatos visszacsatolásnak köszönhetően az NTAK csapata fejleszti a Szálláshely Iránytű funkcióit, nyitott a szolgáltatók észrevételeire, és támogatja őket a mindennapi működés gördülékenyebbé tételében minden rendelkezésre álló kommunikációs csatornán keresztül. Az idén szeptemberben elindított gyakorlat jövőre is folytatódik: az NTAK szakmai csapata a személyes találkozások és közvetlen kapcsolattartás révén továbbra is kiemelt figyelmet fordít a turisztikai szolgáltatók támogatására. Ezzel a megközelítéssel az NTAK nemcsak az adatszolgáltatás minőségét javítja, hanem aktívan hozzájárul a magyar turisztikai szektor digitális fejlődéséhez és a szolgáltatók hosszú távú sikeréhez.
