Gyakori kérdések

    Nyitvatartási idő megadására többféle lehetőség közül választhat. Nem egész éves nyitva tartás esetén az „Év során tervezett nyitva tartás” kérdésnél válassza az „Időszakosan” opciót és az „Új nyitva tartás” gombbal vegye fel a tényleges nyitva tartási időszakot, úgy hogy a naptár ikonra kattint, és kiválasztja a nyitva tartás kezdő, majd a végső dátumát. Több nyitva tartási időszak is rögzíthető. Amennyiben új nyitvatartási sort vett fel, kérjük ügyeljen arra, hogy az ne maradjon üresen. Ha a szálláshely zárva van, akkor is kötelező az NTAK felé az adatszolgáltatás.

    Hibaüzenet: Az adószámhoz nem rendelkezik képviseleti joggal/meghatalmazással.
    Az Ügyfélkapuval rendelkező felhasználó jogosultságát az NTAK az adatok beírása során automatikusan ellenőrzi. Az ellenőrzés során három közhiteles nyilvántartásban – cégnyilvántartás, egyéni vállalkozói nyilvántartás, rendelkezési nyilvántartás – történik az automatikus ellenőrzés. Amennyiben az automatikus ellenőrzés során a beírt adatokban a rendszer hibát észlel, a regisztrációt nem lehet elvégezni. Ebben az esetben kérjük, az azonosítókat az azokat kiadó hivatalos szerveknél (pl. NAV) ellenőriztesse.

    Regisztráció során szükség lesz az Ügyfélkapu felhasználónevére és jelszavára, a szálláshely-szolgáltató szervezet vagy személy adataira. Szálláshelyre vonatkozóan a következő információkat kell előkészíteni:

    • Szálláshely neve
    • KSH azonosító száma (amennyiben besorolástól függően rendelkezésre áll)
    • Szálláshely önkormányzat által kiadott nyilvántartási száma
    • Cím adatok, ha van helyrajzi szám
    • Az év során tervezett nyitvatartási adatok
    • Szálláshely típusának megfelelő, minősített besorolási adatai (amennyiben rendelkezésre áll)
    • Kapacitás adatok: szobák (lakóegységek), ágyak (férőhelyek), maximális pótágyak valamint akadálymentesített szobák száma
    • Vendéglátóhely adatok, pl. működési engedély száma (amennyiben működtet vendéglátóhelyet)
    • Amennyiben van medence a területen, akkor a medence adatai
    • Szálláshelykezelő szoftver adatai, amennyiben rendelkezik vele, vagy már megkezdődött a beszerzése.

    Az adatszolgáltatás az Ön szálláshelykezelő szoftvere és az NTAK között automatikusan történik. Önnek a regisztráció és adatszolgáltatás elvégzéséhez arról kell gondoskodnia, hogy a választott szálláshelykezelő szoftver NTAK adattovábbításra képes legyen, valamint a szálláshely regisztrációját el kell végeznie és a tanúsítvány igénylésnek sikeresen meg kell történnie.

    Első csatlakozás során az Ön személyes fiókja jön létre. Így kérjük, amennyiben rendelkezik ilyennel, nem a szálláshely-szolgáltatóhoz és nem a szálláshelyhez kapcsolódó, saját e-mail címét adja meg.
    Kérjük, a céges kapcsolattartáshoz használt, közvetlen telefonos elérhetőséget, és e-mail címet adja meg.
    Amennyiben Ön a kiválasztható gazdálkodó szervezet kategóriáktól eltérő szervezeti típusként végzi a szálláshely-szolgáltatási tevékenységet, kérjük vegye fel a kapcsolatot az Ügyfélszolgálattal.
    Az Ügyfélkapus azonosítók beírásakor három közhiteles nyilvántartásban történik a jogosultság ellenőrzése: cégnyilvántartás, egyéni vállalkozói nyilvántartás, rendelkezési nyilvántartás. Ha ilyen hibaüzenetet kap, akkor valamelyik adat az egyik közhiteles nyilvántartó rendszerben nem megfelelő. Kérjük, egyeztesse adatait az illetékes hatóságokkal, majd ezt követően folytassa a regisztrációt.
    Kérjük vegye fel a kapcsolatot az Ügyfélszolgálattal.
    Kérjük vegye fel a kapcsolatot az Ügyfélszolgálattal.
    Nem. A regisztráció során megadott adatok mentéséhez legalább egy szálláshely adatainak megadása szükséges.
    Amennyiben a nyitvatartási idejében módosulás következik be, azt minden esetben rögzítenie szükséges az NTAK-ban. Az adatszolgáltatás akkor is kötelező, ha a szálláshely zárva tart.
    Igen.

    A turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló törvény végrehajtásáról szóló 235/2019. (X.15.) Kormányrendelet 5.§ (1) bekezdése értelmében a szálláshely-szolgáltató a szálláshely-szolgáltatási tevékenység megkezdését követő legfeljebb 5 napon belül köteles a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ üzemeltetője által e célra működtetett elektronikus felületen a regisztrációt elvégezni. Az NTAK adatszolgáltatásra képes szoftverek listája megtalálható a jelen honlapon.

    A tanúsítványok megszerzése előtt a szálláshelykezelő szoftverének fejlesztője nyújthat segítséget vagy készítheti el Önnek a tanúsítvány kérelem fájlokat, amiket az NTAK-ba kell feltölteni, majd ezt követően az NTAK készíti el a tanúsítványokat, amit a szálláshelykezelő szoftverbe kell feltölteni.
    A szálláshely szerkesztési felületébe visszalépve láthatók a feltöltött tanúsítványok.
    A szálláshely adatainál megadott e-mail címen értesítést fog kapni, ha elkészültek.

    Regisztrációját befejezheti tanúsítvány kérelem feltöltése nélkül is a Mentés gombra kattintva, viszont amennyiben tanúsítvány feltöltése nélkül fejezi be a regisztrációt, még az adatszolgáltatás megkezdése előtt a szálláshely szerkesztési felületén el kell végeznie a tanúsítvány feltöltés és kérelem indítási folyamatokat.

    Nem. Az adatszolgáltatás a tanúsítvány feltöltése nélkül nem lehetséges. Kérjük az adatszolgáltatás megkezdése előtt a szálláshely szerkesztési felületén végezze el a tanúsítvány feltöltés és kérelem indítási folyamatokat.