Gyakori kérdések
- Nem vagyok nyitva egész évben, csak szezonálisan, ezt kell valahogy jelölni?
- Mi a teendő akkor, ha az ügyfélkapus bejelentkezéskor a felhasználó beazonosítása sikertelen?
- Milyen dokumentumokra van szükség a regisztrációhoz?
- Szálláshely neve
- KSH azonosító száma (amennyiben besorolástól függően rendelkezésre áll)
- Szálláshely önkormányzat által kiadott nyilvántartási száma
- Cím adatok, ha van helyrajzi szám
- Az év során tervezett nyitvatartási adatok
- Szálláshely típusának megfelelő, minősített besorolási adatai (amennyiben rendelkezésre áll)
- Kapacitás adatok: szobák (lakóegységek), ágyak (férőhelyek), maximális pótágyak valamint akadálymentesített szobák száma
- Vendéglátóhely adatok, pl. működési engedély száma (amennyiben működtet vendéglátóhelyet)
- Amennyiben van medence a területen, akkor a medence adatai
- Szálláshelykezelő szoftver adatai, amennyiben rendelkezik vele, vagy már megkezdődött a beszerzése.
- Hogyan történik az adatszolgáltatás?
- Milyen e-mail címet és telefonszámot adjak meg a személyes adatokhoz?
- Milyen telefonszámot és e-mail címet adjak meg a szálláshely-szolgáltató adatainak kitöltésekor?
- Olyan szervezetként üzemeltetek szálláshelyet, ami nem választható a „gazdálkodó szervezet típusa” menüből, mit tegyek?
- Mit tegyek, ha azt írja ki, „sikertelen csatlakozás – az adószámhoz nem rendelkezik képviseleti jogosultsággal/meghatalmazással"?
- Nincs irányítószámom, mit tegyek?
- A közterület neve nincs a listában, mit tegyek?
- Lehet úgy regisztrálni, hogy nem viszek fel szálláshelyet?
- Hamarabb bezárok, mint amit az NTAK regisztrációkor beírtam, van valami dolgom?
- Tudom törölni a tévesen vagy rosszul felvitt szálláshelyet?
- Mit tegyek, ha nem használok szálláshelykezelő szoftvert?
- Hogyan lesznek tanúsítványaim?
- Honnan tudom, hogy jól töltöttem-e fel a tanúsítvány-kérelmeket?
- Honnan fogom tudni, ha elkészültek a tanúsítványok?
- Mi történik, ha nem töltök fel tanúsítvány-kérelmet?
- Elkezdhetem-e az adatszolgáltatást anélkül, hogy feltölteném a tanúsítványokat a szálláshelykezelő szoftverembe?
Hibaüzenet: Az adószámhoz nem rendelkezik képviseleti joggal/meghatalmazással.
Az Ügyfélkapuval rendelkező felhasználó jogosultságát az NTAK az adatok beírása során automatikusan ellenőrzi. Az ellenőrzés során három közhiteles nyilvántartásban – cégnyilvántartás, egyéni vállalkozói nyilvántartás, rendelkezési nyilvántartás – történik az automatikus ellenőrzés. Amennyiben az automatikus ellenőrzés során a beírt adatokban a rendszer hibát észlel, a regisztrációt nem lehet elvégezni. Ebben az esetben kérjük, az azonosítókat az azokat kiadó hivatalos szerveknél (pl. NAV) ellenőriztesse.
Regisztráció során szükség lesz az Ügyfélkapu felhasználónevére és jelszavára, a szálláshely-szolgáltató szervezet vagy személy adataira. Szálláshelyre vonatkozóan a következő információkat kell előkészíteni:
Az adatszolgáltatás az Ön szálláshelykezelő szoftvere és az NTAK között automatikusan történik. Önnek a regisztráció és adatszolgáltatás elvégzéséhez arról kell gondoskodnia, hogy a választott szálláshelykezelő szoftver NTAK adattovábbításra képes legyen, valamint a szálláshely regisztrációját el kell végeznie és a tanúsítvány igénylésnek sikeresen meg kell történnie.
A turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló törvény végrehajtásáról szóló 235/2019. (X.15.) Kormányrendelet 5.§ (1) bekezdése értelmében a szálláshely-szolgáltató a szálláshely-szolgáltatási tevékenység megkezdését követő legfeljebb 5 napon belül köteles a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ üzemeltetője által e célra működtetett elektronikus felületen a regisztrációt elvégezni. Az NTAK adatszolgáltatásra képes szoftverek listája megtalálható a jelen honlapon.
Regisztrációját befejezheti tanúsítvány kérelem feltöltése nélkül is a Mentés gombra kattintva, viszont amennyiben tanúsítvány feltöltése nélkül fejezi be a regisztrációt, még az adatszolgáltatás megkezdése előtt a szálláshely szerkesztési felületén el kell végeznie a tanúsítvány feltöltés és kérelem indítási folyamatokat.