Önkormányzatok
Az NTAK működését a turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló 2016. évi CLVI. törvényhatározza meg, a részletszabályokat pedig a turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló törvény végrehajtásáról szóló 235/2019. (X.15.) Korm. rendelet, valamint a szálláshely-szolgáltatási tevékenység folytatásának részletes feltételeiről és a szálláshely-üzemeltetési engedély kiadásának rendjéről szóló 239/2009. (X.20.) Korm. rendelet tartalmazza. A 239/2009. (X.20.) Korm. rendelet rögzíti a települések jegyzőinek a turisztikai ágazattal kapcsolatos feladatait.
Az önkormányzati ASP keretrendszerben elérhető az NTAK szakrendszer, amelyen keresztül a turisztikai adatszolgáltatással kapcsolatos jegyzői feladatok gördülékenyen végezhetővé válnak. Az ASP NTAK felülete többek között hasznos segítséget nyújt a 239/2009. (X.20) Korm. rendelet 7/A. § (4) a) és b) pontjai alapján szükséges ellenőrzésekhez, mert azon keresztül könnyen összevethető az NTAK-ba regisztrált és adatot szolgáltató szálláshelyek listája az önkormányzat saját nyilvántartásaival. Az ASP keretrendszerhez való hozzáféréssel kapcsolatban a Magyar Államkincstár tud felvilágosítást adni.
A digitális adatszolgáltatás ellenőrzéséhez kapcsolódóan az NTAK kizárólag elektronikus formában, írásban tart kapcsolatot az önkormányzatokkal a
jegyzok@mtu.gov.hu e-mail címen.
LETÖLTHETŐ DOKUMENTUMOK:
ÖNKORMÁNYZATI HÍRLEVÉL 14. szám, benne:
Turisztikai adatszolgáltatás: egyre erősödik a szezon
ÖNKORMÁNYZATI HÍRLEVÉL 12. szám, benne:
Kereskedelmi hatósági ügyek: a turisztikai szolgáltatók már digitálisan ellenőrizhetők