Indul az NTAK regisztráció

Közzétéve: 2019.05.31.

A tesztidőszakot követően készen áll a szállodák regisztrációjának fogadására az NTAK. A folyamat június 1-jén indul, a hoteleknek 1 hónap áll rendelkezésükre, hogy bejelentkezzenek a rendszerbe.

Alapos tesztidőszak

A Magyar Turisztikai Ügynökség a szakma szereplőivel együttműködésben készítette elő a rendszer indulását, és egyfajta pilot program keretében több szállodavállalat – köztük a Mellow Mood Hotels, a Danubius Hotels, a Continental Group szállodái, a Zeina Hotelshez tartozó Continental Hotel Budapest, Prestige Hotel Budapest és Boutique Hotel Budapest, továbbá a Thermal Hotel Visegrád – vett részt.
A tesztelés keretében, május 30-án részletesen, lépésről lépésre is prezentálta a regisztráció menetét a szállodák képviselői számára az MTÜ. A szombattól élesben működő regisztrációs felület kialakításakor törekedtek arra, hogy az felhasználóbarát és könnyen kezelhető legyen.
A felületen minden egyértelmű és logikus. Az nktak.hu weboldalon az ügyfélkapus belépést követően először a vállalkozás és a szálloda adatait kell megadni, majd néhány részletet például a kapacitással, szolgáltatásokkal, étteremmel, fürdővel kapcsolatosan. Ugyanezen a felületen lesznek majd elérhetők az adatok is, különböző csoportosításban, szűrhető módon.
Az NTAK üzembe helyezése menetrend szerint halad, ennek megfelelően a digitális adatszolgáltatás a regisztrációs időszakot követően, július 1-jével indul a szállodák esetében.

Vélemények elsőkézből

A tesztben részt vevő hotelek képviselői több szempontból is üdvözölték az NTAK-ot, és pozitívan nyilatkoztak róla.
Géher Zoltán, a Continental Hotel Budapest és a Prestige Hotel Budapest igazgatója kiemelte: nagyon praktikus, hogy az éjszakai zárással minden adat automatikusan továbbításra kerül, vagyis a szállodák számára semmiféle plusz munkát nem jelent. Cserébe viszont naprakész összesített adatokat kapnak kategóriánként, településenként, vagy egyéb szűrés alapján, és nemcsak olyan alapadatokat látnak, mint a foglaltság vagy a vendégszám, hanem olyat is, mint például az egyéb bevételek. Ráadásul mindezt nemcsak a Hotelstars rendszerben minősített hotelekről, hanem minden szálláshelyről, így az eddigieknél jóval árnyaltabb, pontosabb lesz a kép az ágazatról. Láthatóvá válnak a tendenciák, tervezhetőbb az üzletmenet.
A fentieket erősítette meg Török Ágoston, a Mellow Mood Hotels értékesítési igazgatója is, aki hozzátette: az automatizálás mellett nagy pozitívum, hogy egy rövid átmeneti időszak után megszűnik a KSH felé az adatszolgáltatás, amivel szintén egyszerűsödik a szállodák élete. Bár első ránézésre az ember azt gondolná, hogy egy láncnak, amelyben ráadásul 11 hotel 3 különböző cég üzemeltetésében működik, bonyolultabb dolga van, de a rendszert úgy alakították ki, hogy semmivel sem összetettebb vagy nehezebb, mintha 11 független hotelt regisztrálnának. Mindegyik szálloda külön szerepel az adatszolgáltatási rendszerben. A szakember üdvözli azt a célt is, amely szintén szempont volt az NTAK kidolgozásában, nevezetesen, hogy fehéredjen az ágazat.
Nádas Gábor, a Thermal Hotel Visegrád vezérigazgatója a Budapesten kívüli hotelek szempontjaira világított rá. Számukra még annyira sem álltak rendelkezésre eddig naprakész adatok, mint a budapesti hoteleknek az STR riport. Mostantól viszont egész országot lefedő, és nemcsak a Hotelstars, hanem valamennyi szálláshelyre kiterjedő adatsorok segítik majd a munkát. Az átfogó, korrekt adatokból pedig jobban megfogalmazhatók majd trendek, és célzottabbak lehetnek a marketingaktivitások is.
A regisztrációs folyamat szerinte is letisztult és felhasználóbarát, a független szálláshelyek gyakorlatilag néhány perc alatt be tudnak jelentkezni a rendszerbe, rendkívül egyszerű módon.
Félelme annak van, akinek takargatnivalója van – hangzott a konklúzió.  

Országos roadshow

A Magyar Turisztikai Ügynökség kiemelt feladata, hogy széles körben segítsen értelmezni a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központtal kapcsolatos jogszabályokat, illetve tájékoztatást nyújtson a szálláshely-szolgáltatók számára a rendszer működésének technikai részleteivel kapcsolatban. Annak érdekében, hogy az új digitális adatszolgáltatási rendszer bevezetése gördülékeny és zökkenőmentes legyen, országos edukációs roadshowt indított az Ügynökség, melynek részeként az érintett szakmai szervezetekkel is aktívan együttműködnek. Május 29-ig összesen 24 alkalommal tartottak előadást országszerte az NTAK-ról.

A következő helyszín június 11-én Győr, illetve előkészítés alatt állnak a sárvári, nyíregyházi, debreceni, szekszárdi előadások.

Az NTAK-ról bővebb információk az info.ntak.hu weboldalon olvashatók, továbbá a 06 1 58 58 588-as telefonszámon elérhető az NTAK ügyfélszolgálata.