NTAK Portál

Szálláshely-szolgáltató regisztrációja
House icon
Hol történik?
Az NTAK Portál felületén (https://ntak.hu).
Milyen előfeltételei vannak?

1. Ügyfélkapu regisztrációval kell Önnek rendelkeznie.

2. Ha Ön nem a szálláshely-szolgáltató törvényes képviselője akkor a törvényes képviselőnek a Rendelkezési Nyilvántartásban meg kell Önt hatalmaznia az NTAK ügykezelői feladatra.

Részletes leírást a meghatalmazás folyamatáról itt talál.
Mit kell tennem?
Lépjen be a https://ntak.hu oldalon szálláshely-szolgáltatóként, azonosítsa magát az ügyfélkapun keresztül, ezt követően adja meg a regisztrálni kívánt szálláshely-szolgáltató adószámát. Sikeres jogosultság ellenőrzést követően rögzítse a szálláshely-szolgáltató adatait.
Kitől kérhetek segítséget?
Küldje el kérdését az NTAK online ügyfélszolgálatának vagy kérjen segítséget a +36 1 58 58 588 telefonszámon.
House icon
Szálláshely regisztráció
House icon
Hol történik?
Az NTAK Portál felületén (https://ntak.hu).
Milyen előfeltételei vannak?
Ön regisztrálta már a szálláshely-szolgáltatót.
Mit kell tennem?

Vegyen fel új szálláshelyet a szálláshely menüpontban az új szálláshely felvétele gomb segítségével. Részletes leírás a folyamatról

Amennyiben a Tanúsítvány igénylések elkészítése pontban elvégzett lépést követően Ön rendelkezik az említett két fájllal – egy autentikációs (azaz azonosító) és egy aláíró tanúsítvány igényléssel (CSR) – akkor kérem a szálláshely regisztrációt fejezze be a két fájl feltöltésével.

Ha még nem rendelkezik ezekkel a fájlokkal a regisztrációt befejezheti, de az adatszolgáltatás kezdetét megelőzően vissza kell térnie a „Szálláshelyek” menüpontban az adott szálláshely szerkesztéséhez és el kell végezni a feltöltést és kérelem indítás lépést.

Kitől kérhetek segítséget?
Küldje el kérdését az NTAK online ügyfélszolgálatának vagy kérjen segítséget a +36 1 58 58 588 telefonszámon.
House icon
Tanúsítványok letöltése
House icon
Hol történik?
Az NTAK Portál felületén (https://ntak.hu).
Milyen előfeltételei vannak?
Ön a Szálláshely regisztráció lépésben elvégezte a tanúsítvány kérelmek indítását és az NTAK értesítette Önt a megadott e-mail címen a tanúsítványok elkészültéről.
Mit kell tennem?

A Szálláshelyek menüpontban az adott szálláshely szekesztésénél le kell töltenie az elkészült tanúsítványokat.

Részletes leírás a folyamatról

Ha a tanúsítványok melletti letöltés gomb nem aktív, akkor a tanúsítványok még nem készültek el. Amennyiben Ön mégis kapott értesítést e-mailben kérem keresse fel Ügyfélszolgálatunkat.

Kitől kérhetek segítséget?
Küldje el kérdését az NTAK online ügyfélszolgálatának vagy kérjen segítséget a +36 1 58 58 588 telefonszámon.

Szálláshelykezelő szoftver

Szálláshelykezelő szoftver felkészítése
Hol történik?
Az Ön szálláshelyén használt szálláshelykezelő szoftverben.
Milyen előfeltételei vannak?
Az Ön szálláshelykezelő szoftverének képesnek kell lennie az adattovábbításra az NTAK számára. Ennek igazolását kérje el szoftver szállítótól, illetve tájékozódjon az alábbi címen: Az NTAK csatlakozásra képes szoftverekről bővebb információt itt találhat.
Mit kell tennem?
NTAK adatküldésre alkalmas szálláshelykezelő szoftver telepítése vagy verziófrissítése.
Kitől kérhetek segítséget?
A szálláshelykezelő szoftverek működésükben eltérhetnek, ezért kérjük, keresse szálláshelykezelő szoftver gyártóját.
House icon
Tanúsítvány igénylések elkészítése
Hol történik?
Az Ön szálláshelyén használt szálláshelykezelő szoftverben.
Milyen előfeltételei vannak?
Az Ön szálláshelykezelő szoftverének képesnek kell lennie az adattovábbításra az NTAK számára. Ennek igazolását kérje el szoftver szállítótól, illetve tájékozódjon az alábbi címen: Az NTAK csatlakozásra képes szoftverekről bővebb információt itt találhat.
Mit kell tennem?

A szálláshelykezelő szoftveréből kérjük töltse le az autentikációs (azonosító) és az aláíró tanúsítvány igénylésére szolgáló állományokat (CSR). A két állományt kérjük töltse fel a szálláshely regisztráció során, vagy lépjen be a már regisztrált szálláshely szerkesztésébe és ott indítsa el a tanúsítvány kérelmeit.

Kérem ügyeljen arra, hogy mindkét tanúsítvány igénylés a megfelelő helyre kerüljön feltöltésre az NTAK rendszerbe. Az autentikációs és az aláíró tanúsítvány igénylésre szolgáló állományok nem felcserélhetőek.

Kitől kérhetek segítséget?
A szálláshelykezelő szoftverek működésükben eltérhetnek, ezért kérjük, keresse szálláshelykezelő szoftver gyártóját.
House icon
Tanúsítványok aktiválása
Hol történik?
Az Ön szálláshelyén használt szálláshelykezelő szoftverben.
Milyen előfeltételei vannak?

Az előző lépésben Ön sikeresen letöltötte az autentikációs, azaz azonosító és az aláíró tanúsítványokat.

Mit kell tennem?

Aktiválja a tanúsítványokat a szálláshelykezelő szoftverben.

Kérem minden esetben kérje szoftver gyártója segítségét vagy kövesse instrukcióit!

Kitől kérhetek segítséget?
A szálláshelykezelő szoftverek működésükben eltérhetnek, ezért kérjük, keresse szálláshelykezelő szoftver gyártóját.
House icon