Egyéb szálláshelyek regisztrációjáról bővebben

NTAK

Szálláshely-szolgáltató regisztrációja
House icon
Hol történik?
Az NTAK Portál felületén (https://ntak.hu).
Milyen előfeltételei vannak?

1. Meglévő Ügyfélkapu regisztráció.

2. Ha Ön nem a szálláshely-szolgáltató törvényes képviselője, a törvényes képviselőnek meghatalmazást kell adnia Önnek az ügykezelői feladatra.

Részletes leírást a meghatalmazás folyamatáról itt talál.
Mit kell tennem?

1. Az ntak.hu oldalon a Belépés gombra kattintva megjelenik az Ügyfélkapus azonosító oldal, adja meg felhasználónevét, és jelszavát.

2. Adja meg a regisztrálni kívánt szálláshely-szolgáltató adatait.

Kitől kérhetek segítséget?
Regisztrációval kapcsolatos kérdés esetén Telefon: +36 1 58 58 588 hétfőtől vasárnapig, 0-24 óra között, E-mail: ugyfelszolgalat@ntak.hu
House icon
Szálláshely regisztrálása
House icon
Hol történik?
Az NTAK felületén ntak.hu
Milyen előfeltételei vannak?
A szálláshely-szolgáltató regisztrációja sikeresen megtörtént
Mit kell tennem?

Vegyen fel új szálláshelyet a szálláshely menüpontban az ÚJ SZÁLLÁSHELY FELVÉTELE gomb segítségével. Részletes leírás a folyamatról

Kitől kérhetek segítséget?
Ha segítségre van szüksége a regisztrációvalkapcsolatban, hívja a (06 1) 5858 588-as telefonszámot hétfőtől vasárnapig 0-24 óra között, vagy írjon a ugyfelszolgalat@ntak.hu email címre.

A maximum 8 szobával, és maximum 16 férőhellyel rendelkező szálláshelyek részére a Magyar Turisztikai Ügynökség ingyenesen használható, egyszerűsített adatkezelést lehetővé tevő szálláshelykezelő szoftvert biztosít Az Én Vendégszobám néven.

Fontos, hogy az egyéb szálláshelykezelő szoftverekhez képest az Én Vendégszobám, ingyenes alkalmazás telepítéséhez nem szükséges technikai előfeltételeket teljesíteni (nem kell a tanúsítványok kezelésével foglalkozni), vagy a szoftver megérkezésére várni. Amennyiben Ön az NTAK rendszerében regisztrálta a törzsadatait, és szálláshely adatait, az NTAK rendszerben egyszerűen kiválaszthatja Az Én Vendégszobám alkalmazást. További információért kérjük látogasson el az alkalmazás információs oldalára. info.azenvendegszobam.hu/

House icon
Tanúsítványok letöltése
House icon
Hol történik?
Az NTAK Portál felületén (https://ntak.hu).
Milyen előfeltételei vannak?
Ön a Szálláshely regisztráció lépésben elvégezte a tanúsítvány kérelmek indítását és az NTAK értesítette Önt a megadott e-mail címen a tanúsítványok elkészültéről.
Mit kell tennem?

A Szálláshelyek menüpontban az adott szálláshely szekesztésénél le kell töltenie az elkészült tanúsítványokat.

Részletes leírás a folyamatról

Ha a tanúsítványok melletti letöltés gomb nem aktív, akkor a tanúsítványok még nem készültek el. Amennyiben Ön mégis kapott értesítést e-mailben kérem keresse fel Ügyfélszolgálatunkat.

Kitől kérhetek segítséget?
Küldje el kérdését az NTAK online ügyfélszolgálatának vagy kérjen segítséget a +36 1 58 58 588 telefonszámon.

Szálláshelykezelő szoftver

Szálláshelykezelő szoftver felkészítése
Hol történik?
Az Ön szálláshelyén használt szálláshelykezelő szoftverben.
Milyen előfeltételei vannak?
Az Ön szálláshelykezelő szoftverének képesnek kell lennie az adattovábbításra az NTAK számára. Ennek igazolását kérje el szoftver szállítótól, illetve tájékozódjon az alábbi címen: Az NTAK csatlakozásra képes szoftverekről bővebb információt itt találhat.
Mit kell tennem?
NTAK adatküldésre alkalmas szálláshelykezelő szoftver telepítése vagy verziófrissítése.
Kitől kérhetek segítséget?
A szálláshelykezelő szoftverek működésükben eltérhetnek, ezért kérjük, keresse szálláshelykezelő szoftver gyártóját.
House icon
Tanúsítvány igénylések elkészítése
Hol történik?
Az Ön szálláshelyén használt szálláshelykezelő szoftverben.
Milyen előfeltételei vannak?
Az Ön szálláshelykezelő szoftverének képesnek kell lennie az adattovábbításra az NTAK számára. Ennek igazolását kérje el szoftver szállítótól, illetve tájékozódjon az alábbi címen: Az NTAK csatlakozásra képes szoftverekről bővebb információt itt találhat.
Mit kell tennem?

A szálláshelykezelő szoftveréből kérjük töltse le az autentikációs (azonosító) és az aláíró tanúsítvány igénylésére szolgáló állományokat (CSR). A két állományt kérjük töltse fel a szálláshely regisztráció során, vagy lépjen be a már regisztrált szálláshely szerkesztésébe és ott indítsa el a tanúsítvány kérelmeit.

Kérem ügyeljen arra, hogy mindkét tanúsítvány igénylés a megfelelő helyre kerüljön feltöltésre az NTAK rendszerbe. Az autentikációs és az aláíró tanúsítvány igénylésre szolgáló állományok nem felcserélhetőek.

Kitől kérhetek segítséget?
A szálláshelykezelő szoftverek működésükben eltérhetnek, ezért kérjük, keresse szálláshelykezelő szoftver gyártóját.
House icon
Tanúsítványok aktiválása
Hol történik?
Az Ön szálláshelyén használt szálláshelykezelő szoftverben.
Milyen előfeltételei vannak?

Az előző lépésben Ön sikeresen letöltötte az autentikációs, azaz azonosító és az aláíró tanúsítványokat.

Mit kell tennem?

Aktiválja a tanúsítványokat a szálláshelykezelő szoftverben.

Kérem minden esetben kérje szoftver gyártója segítségét vagy kövesse instrukcióit!

Kitől kérhetek segítséget?
A szálláshelykezelő szoftverek működésükben eltérhetnek, ezért kérjük, keresse szálláshelykezelő szoftver gyártóját.
House icon