Információ

NTAK

Szálláshely-szolgáltató regisztrációja
Hol történik?
Az NTAK felületén: https://ntak.hu
Milyen előfeltételei vannak?
1. Meglévő ügyfélkapus regisztráció.
2. Ha nem Ön a szálláshely-szolgáltató törvényes képviselője, akkor a törvényes képviselőnek meghatalmazást kell adnia Önnek az ügykezelői feladatra.
Részletes leírást a meghatalmazás folyamatáról itt talál.
Mit kell tennem?
1. A https://ntak.hu oldalon a BELÉPÉS gombra kattintva megjelenik az ügyfélkapus azonosító oldal, itt adja meg felhasználónevét, és jelszavát.
2. Adja meg a regisztrálni kívánt szálláshely-szolgáltató adatait.
Kitől kérhetek segítséget?
Regisztrációval kapcsolatos kérdés esetén az Ügyfélszolgálat a 06-1-550-1855-ös telefonszámon és a turisztika@1818.hu e-mail címen érhető el.
down icon
Szálláshely regisztrációja
Hol történik?
Az NTAK felületén: https://ntak.hu
Milyen előfeltételei vannak?
A szálláshely-szolgáltató sikeres regisztrációja.
Mit kell tennem?
Vegyen fel új szálláshelyet a szálláshely menüpontban az ÚJ SZÁLLÁSHELY FELVÉTELE gomb segítségével. Részletes leírást a folyamatról itt talál.
info icon
Amennyiben a TANÚSÍTVÁNY IGÉNYLÉSEK ELKÉSZÍTÉSE pontban elvégzett lépés után Ön rendelkezik az autentikációs (azaz azonosító) és az aláíró tanúsítvány igényléssel (CSR), akkor a szálláshely regisztrációt a két fájl feltöltésével szükséges befejeznie.
Ha még nem rendelkezik ezekkel a fájlokkal a regisztrációt befejezheti, de az adatszolgáltatás kezdetét megelőzően vissza kell térnie a SZÁLLÁSHELYEK menüpontba a két file feltöltése miatt.
Kitől kérhetek segítséget?
Regisztrációval kapcsolatos kérdés esetén az Ügyfélszolgálat a 06-1-550-1855-ös telefonszámon és a turisztika@1818.hu e-mail címen érhető el.
Ingyenes szoftver
A maximum 8 szobával, és maximum 16 férőhellyel rendelkező szálláshelyek részére a Magyar Turisztikai Ügynökség ingyenesen használható, egyszerűsített vendégnyilvántartó szoftvert biztosít VENDÉGEM néven. Fontos, hogy az egyéb szálláshelykezelő szoftverekhez képest a VENDÉGEM alkalmazás telepítéséhez nem szükséges technikai előfeltételeket teljesíteni, nem kell a tanúsítványok kezelésével foglalkozni, vagy a szoftver megérkezésére várni. Amennyiben Ön az NTAK-ban szálláshely-szolgáltatóként regisztrált, és szálláshelye adatait is rögzítette, akkor az NTAK-ban egyszerűen kiválaszthatja a VENDÉGEM alkalmazást szálláshelykezelő szoftvernek. További információk: https://info.vendegem.hu.
down icon
Tanúsítványok letöltése
Hol történik?
Az NTAK felületén: https://ntak.hu
Milyen előfeltételei vannak?
A szálláshely regisztrációjakor el kell indítani a tanúsítványok kérelmét. Az NTAK a tanúsítványok elkészültéről a megadott e-mail címre értesítést küld.
Mit kell tennem?
A SZÁLLÁSHELYEK menüpontban az adott szálláshely szerkesztésénél le kell töltenie az elkészült tanúsítványokat.
Részletes leírás a folyamatról itt olvasható.
Ha a tanúsítványok melletti letöltés gomb nem aktív, akkor a tanúsítványok még nem készültek el. Amennyiben Ön mégis kapott értesítést e-mailben, kérjük, keresse az Ügyfélszolgálatot.
Kitől kérhetek segítséget?
Regisztrációval kapcsolatos kérdés esetén az Ügyfélszolgálat a 06-1-550-1855-ös telefonszámon és a turisztika@1818.hu e-mail címen érhető el.
down icon
Tanúsítványok aktiválása
Hol történik?
Az Ön szálláshelyén használt szálláshelykezelő szoftverben.
Milyen előfeltételei vannak?
Az előző lépésben Ön sikeresen letöltötte az autentikációs (azaz azonosító) és az aláíró tanúsítványokat.
Mit kell tennem?
Aktiválja a tanúsítványokat szálláshelykezelő szoftverében.
Kitől kérhetek segítséget?
Regisztrációval kapcsolatos kérdés esetén az Ügyfélszolgálat a 06-1-550-1855-ös telefonszámon és a turisztika@1818.hu e-mail címen érhető el.

Szálláshelykezelő szoftver

Szálláshelykezelő szoftver felkészítése
Hol történik?
Az Ön szálláshelyén használt szálláshelykezelő szoftverben.
Milyen előfeltételei vannak?
Az Ön szálláshelykezelő szoftverének képesnek kell lennie az adattovábbításra az NTAK számára. Ennek igazolását kérje el szoftverszállítótól. Az NTAK számára adatot továbbítani képes szoftverekről itt tájékozódhat.
Mit kell tennem?
Az NTAK adatküldésre alkalmas szálláshelykezelő szoftvert kell beszerezni, telepíteni és/vagy frissíteni.
Kitől kérhetek segítséget?
A szálláshelykezelő szoftverek működésükben eltérhetnek, ezért az Ön által használt szálláshelykezelő szoftver gyártója tud segítséget nyújtani.
down icon
Tanúsítvány igénylések elkészítése
Hol történik?
Az Ön szálláshelyén használt szálláshelykezelő szoftverben.
Milyen előfeltételei vannak?
Az Ön szálláshelykezelő szoftverének képesnek kell lennie az adattovábbításra az NTAK számára. Ennek igazolását kérje el a szoftverszállítótól, illetve tájékozódjon az alábbi címen: Az NTAK csatlakozásra képes szoftverekről bővebb információt itt találhat.
Mit kell tennem?
A szálláshelykezelő szoftveréből kérjük töltse le az autentikációs (azonosító) és az aláíró tanúsítvány igénylésére szolgáló állományokat (CSR). A két állományt kérjük töltse fel a szálláshely regisztráció során, vagy lépjen be a már regisztrált szálláshely szerkesztésébe és ott indítsa el a tanúsítvány kérelmeit.
info icon
FONTOS! Kérjük, ügyeljen arra, hogy mindkét tanúsítvány-igénylést a megfelelő helyre töltse fel az NTAK-ban, mert az autentikációs és az aláíró tanúsítvány igénylésére szolgáló állományok nem felcserélhetőek.
Kitől kérhetek segítséget?
A szálláshelykezelő szoftverek működésükben eltérhetnek, ezért az Ön által használt szálláshelykezelő szoftver gyártója tud segítséget nyújtani a tanúsítványok igénylésében.
down icon
Szálláshely regisztrációja
Hol történik?
Az NTAK felületén: ntak.hu
Milyen előfeltételei vannak?
A szálláshely-szolgáltató sikeres regisztrációja.
Mit kell tennem?
Vegyen fel új szálláshelyet a szálláshely menüpontban az ÚJ SZÁLLÁSHELY FELVÉTELE gomb segítségével. Részletes leírást a folyamatról itt talál.
info icon
Amennyiben a TANÚSÍTVÁNY IGÉNYLÉSEK ELKÉSZÍTÉSE pontban elvégzett lépés után Ön rendelkezik az autentikációs (azaz azonosító) és az aláíró tanúsítvány igényléssel (CSR), akkor a szálláshely regisztrációt a két fájl feltöltésével szükséges befejeznie.
Ha még nem rendelkezik ezekkel a fájlokkal a regisztrációt befejezheti, de az adatszolgáltatás kezdetét megelőzően vissza kell térnie a SZÁLLÁSHELYEK menüpontba a két file feltöltése miatt.
Kitől kérhetek segítséget?
Regisztrációval kapcsolatos kérdés esetén az Ügyfélszolgálat a 06-1-550-1855-ös telefonszámon és a turisztika@1818.hu e-mail címen érhető el.
Ingyenes szoftver
A maximum 8 szobával, és maximum 16 férőhellyel rendelkező szálláshelyek részére a Magyar Turisztikai Ügynökség ingyenesen használható, egyszerűsített vendégnyilvántartó szoftvert biztosít VENDÉGEM néven. Fontos, hogy az egyéb szálláshelykezelő szoftverekhez képest a VENDÉGEM alkalmazás telepítéséhez nem szükséges technikai előfeltételeket teljesíteni, nem kell a tanúsítványok kezelésével foglalkozni, vagy a szoftver megérkezésére várni. Amennyiben Ön az NTAK-ban szálláshely-szolgáltatóként regisztrált, és szálláshelye adatait is rögzítette, akkor az NTAK-ban egyszerűen kiválaszthatja a VENDÉGEM alkalmazást szálláshelykezelő szoftvernek. További információk: https://info.vendegem.hu.
down icon
Tanúsítványok letöltése
Hol történik?
Az NTAK felületén: https://ntak.hu
Milyen előfeltételei vannak?
A szálláshely regisztrációjakor el kell indítani a tanúsítványok kérelmét. Az NTAK a tanúsítványok elkészültéről a megadott e-mail címre értesítést küld.
Mit kell tennem?
A SZÁLLÁSHELYEK menüpontban az adott szálláshely szerkesztésénél le kell töltenie az elkészült tanúsítványokat.
Részletes leírás a folyamatról itt olvasható.
Ha a tanúsítványok melletti letöltés gomb nem aktív, akkor a tanúsítványok még nem készültek el. Amennyiben Ön mégis kapott értesítést e-mailben, kérjük, keresse az Ügyfélszolgálatot.
Kitől kérhetek segítséget?
Regisztrációval kapcsolatos kérdés esetén az Ügyfélszolgálat a 06-1-550-1855-ös telefonszámon és a turisztika@1818.hu e-mail címen érhető el.
down icon
Tanúsítványok aktiválása
Hol történik?
Az Ön szálláshelyén használt szálláshelykezelő szoftverben.
Milyen előfeltételei vannak?
Az előző lépésben Ön sikeresen letöltötte az autentikációs (azaz azonosító) és az aláíró tanúsítványokat.
Mit kell tennem?
Aktiválja a tanúsítványokat szálláshelykezelő szoftverében.
Kitől kérhetek segítséget?
Regisztrációval kapcsolatos kérdés esetén az Ügyfélszolgálat a 06-1-550-1855-ös telefonszámon és a turisztika@1818.hu e-mail címen érhető el.