Szolgáltató regisztrációja
Különböző gazdálkodó szervezetek regisztrációjához szükséges adatok
Fontos változás! 2025. január 16-tól kizárólag Ügyfélkapu+ vagy a Digitális Állampolgár (DÁP) mobilalkalmazás használatával fog tudni bejelentkezni az NTAK-ba. További információ a változásról ide kattintva elérhető!
Gazdasági társaságok
Amennyiben a regisztrálandó, adatszolgáltatásra kötelezett valamilyen gazdasági társasági formában végzi tevékenységét – tehát nyilvánosan vagy zártkörűen működő részvénytársaság, korlátolt felelősségű társaság, közkereseti társaság vagy betéti társaság – akkor az alábbi dokumentumokat kell előkészíteni a központi regisztrációhoz:
- a tevékenységet végző jogi személy (magyar) adószáma;
 - a tevékenységet végző jogi személy székhelyének és levelezési címének adatai;
 - regisztrációt végző személy, − aki a tevékenységet végző jogi személy törvényes képviselője – ügyfélkapu+ belépési adatai (felhasználónév, jelszó), vagy Digitális Állampolgárság (DÁP) mobilalkalmazás használatával belépésre jogosult.
 
A tevékenységet végző jogi személy törvényes képviselője a Rendelkezési Nyilvántartásban más személy részére is meghatalmazást adhat a regisztráció elvégzésre.
Egyéni vállalkozó
Amennyiben a regisztrálandó, adatszolgáltatásra kötelezett egyéni vállalkozó, akkor az alábbi dokumentumokat kell előkészítenie a központi regisztrációhoz:
- az egyéni vállalkozó (magyar) adószáma;
 - regisztrációt végző személy ügyfélkapu+ belépési adatai (felhasználónév, jelszó), vagy Digitális Állampolgárság (DÁP) mobilalkalmazás használatával belépésre jogosult.
 
Egyéni vállalkozó a Rendelkezési Nyilvántartásban más személy részére is meghatalmazást adhat a regisztráció elvégzésre.
Adószámos magánszemély
Amennyiben a regisztrálandó, adatszolgáltatásra kötelezett adószámos magánszemély, akkor az alábbi dokumentumokat kell előkészítenie a központi regisztrációhoz:
- (magyar) adószáma;
 - regisztrációt végző személy ügyfélkapu+ belépési adatai (felhasználónév, jelszó), vagy Digitális Állampolgárság (DÁP) mobilalkalmazás használatával belépésre jogosult.
 - Adószámos magánszemély nem adhat meghatalmazást a Rendelkezési Nyilvántartásban, ezért a regisztrációt csak saját ügyfélkapu+ felhasználónevével és jelszavával, vagy Digitális Magyarország (DÁP) mobilalkalmazás használatával végezheti el.
 
Adószámos magánszemély nem adhat meghatalmazást a Rendelkezési Nyilvántartásban, ezért a regisztrációt csak saját ügyfélkapus felhasználónevével és jelszavával végezheti el.
Egyéb szervezet
Amennyiben az adatszolgáltatásra kötelezett szolgáltató valamilyen egyéb szervezetként végzi tevékenységét – egyesület, sportszervezet, szakszövetség, köztestület, alapítvány, közalapítvány, egyház, vallási egyesület, egyéb szervezet –, akkor az alábbi dokumentumokat kell előkészíteni, és a szolgáltató regisztrációja során feltölteni az NTAK-ba:
- amennyiben a szervezet önálló képviseleti joggal rendelkező törvényes képviselője végzi a regisztrációt, a képviseleti jogát igazoló aláírási címpéldány vagy ügyvéd által ellenjegyzett aláírásminta;
 - amennyiben nem a szervezet önálló képviseleti joggal rendelkező törvényes képviselője végzi a regisztrációt, a regisztráló személy részére szóló NEMZETI TURISZTIKAI ADATSZOLGÁLTATÓ KÖZPONT ÜGYKEZELŐI MEGHATALMAZÁS, amelyhez a minta itt található. A meghatalmazás mellé az azt megadó törvényes képviselő(k) aláírási címpéldányát, vagy ügyvéd által ellenjegyzett aláírásmintáját is szükséges feltölteni.
 
A képviseleti jog igazolására, illetve meghatalmazás megadásához egyidőben több dokumentum benyújtása is szükséges lehet az alábbi esetekben:
- ha a szervezetnek egy önálló képviseleti joggal rendelkező törvényes képviselője, de a regisztrációt nem ő végzi, ebben az esetben feltöltendő: a szervezet képviseletében önállóan eljáró, aláírási jogosultsággal rendelkező személy által kiállított, a regisztráló személy részére szóló NEMZETI TURISZTIKAI ADATSZOLGÁLTATÓ KÖZPONT ÜGYKEZELŐI MEGHATALMAZÁS, valamint a törvényes képviselő aláírási címpéldánya, vagy ügyvéd által ellenjegyzett aláírásmintája.
 - ha a szervezetnek együttes képviseleti joggal rendelkező törvényes képviselői vannak, ebben az esetben feltöltendő: az összes képviselő adatival kitöltött, minden képviselő által aláírt, a regisztráló személy részére szóló NEMZETI TURISZTIKAI ADATSZOLGÁLTATÓ KÖZPONT ÜGYKEZELŐI MEGHATALMAZÁS, valamint a törvényes képviselők aláírási címpéldányai, vagy ügyvéd által ellenjegyzett aláírásmintái.
 - ha a szervezetnek együttes képviseleti joggal rendelkező törvényes képviselői vannak és a regisztrációt a szervezet egyik együttes képviselője végzi, ebben az esetben feltöltendő: nyilatkozat arról, hogy melyik együttes aláírásra jogosult fél végzi a regisztrációt a szervezet nevében, amely nyilatkoztatot együttesen, cégszerűen aláírnak, valamint feltöltendő a törvényes képviselők aláírási címpéldányai, vagy ügyvéd által ellenjegyzett aláírásmintái.
 
A meghatalmazás elektronikus okiratként is benyújtható, ha a dokumentumon az aláíró a minősített vagy minősített tanúsítványon alapuló fokozott biztonságú elektronikus aláírását vagy bélyegzőjét helyezte el. Ebben az esetben a törvényes képviselők aláírási címpéldányainak, vagy az ügyvéd által ellenjegyzett aláírásmintáinak feltöltése nem szükséges.
Felhívjuk a figyelmet, hogy az NTAK-regisztráció során nincs lehetőség a beadott kérelemhez kapcsolódóan dokumentumok pótlására, vagy az adatok módosítására. A nem megfelelő kérelem elutasításra (ezzel együtt törlésre) kerül, azt a helyes adatokkal szükséges újra beadni.
Fentiek értelmében, ha az egyéb szervezet regisztrációjakor nem kerül feltöltésre az összes szükséges dokumentum, akkor a szervezet az ellenőrzést követően törlésre kerül, és annak NTAK-regisztrációját meg kell ismételni.
Szolgáltatási hely regisztrációja
Szolgáltatási hely jelentése:
Az NTAK-hoz történő csatlakozás tekintetében a szolgáltatási hely a szálláshely, vendéglátás, vagy turisztikai attrakciók közül egy vagy több szolgáltatást (akár egy időben) nyújtó helyszín.
Ágazati adatok rögzítése
Az ágazati (szálláshely, vendéglátó üzlet, turisztikai attrakció) adatok rögzítése során az NTAK regisztrációs folyamat a regisztráció során kiválasztott ágazatokban folytatódik, ahol a szolgáltatásokhoz kapcsolódó, ágazat specifikus adatokat kell megadni az alábbiak szerint:
- a szálláshely-szolgáltató esetén az üzemeltetett szálláshely(ek) részletes adatait;
 - a vendéglátó üzlet üzemeltetője esetén az üzemeltetett vendéglátó üzlet(ek) részletes adatait;
 - a turisztikai attrakció üzemeltetője esetén az üzemeltetett attrakció(k) részletes adatait.
 
Az NTAK a szolgáltatás rögzítését követően generálja a szolgáltató részére a regisztrált nyilvántartás érdekében létrehozott egyedi azonosítót, ez az NTAK regisztrációs szám.
A 2021. november 1. előtt regisztrált szálláshelyek NTAK regisztrációs száma változatlan marad.
SZÁLLÁSHELY
Az alábbiakban találja, hogy az NTAK arra jogosult felhasználója milyen adatokat köteles megadni a szálláshelyére vonatkozóan:
- szálláshely neve,
 - pontos címe,
 - jogszabály szerint a szálláshely típusa (8 kategóriából);
 - besorolásának típusa;
 - kapcsolattartó levelezési címe,
 - kapcsolattartó telefonszáma,
 - kapcsolattartó elektronikus levelezési címe,
 - férőhely és kapacitási adatok (szobák, ágyak, pótágyak száma),
 - tevékenység kezdőnapja;
 - üzemeltetés jellege (saját ingatlanban végzik-e a tevékenységet).
 
Amennyiben a regisztráció során megadott adatokban változás történik, úgy a változást a szálláshely üzemeltetője a változás bekövetkezését követően legfeljebb 8 napon belül köteles az NTAK-ban átvezetni. Ha az NTAK üzemeltetője hatósági adatszolgáltatás vagy a szálláshely üzemeltetőjének értesítése alapján tudomást szerez az adatszolgáltatásra kötelezett szálláshely, illetve a szálláshely üzemeltetőjének NTAK-ban megadott adatainak változásáról, jogosult az NTAK-ban az adatokat módosítani, amennyiben a szálláshely üzemeltetője azokat nem vezeti át 8 napon belül.
VENDÉGLÁTÁS
Az alábbiakban találja, hogy az NTAK arra jogosult felhasználója milyen adatokat köteles megadni a vendéglátó üzletére vonatkozóan:
- vendéglátó üzlet neve,
 - pontos címe,
 - a kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló kormányrendelet szerinti vendéglátó üzlet típusa (11 típusból, lásd 210/2009. (IX. 29.) Korm. rendelet 4. melléklete);
 - kapcsolattartó levelezési címe,
 - kapcsolattartó telefonszáma,
 - kapcsolattartó elektronikus levelezési címe;
 - tevékenység kezdőnapja;
 - kapacitási adatok;
 - nyitvatartási adatok;
 - további, a szolgáltatás jellegére vonatkozó adatok.
 
Amennyiben a regisztráció során megadott adatokban változás történik, úgy a változást a vendéglátó üzlet üzemeltetője a változás bekövetkezését követően legfeljebb 8 napon belül köteles az NTAK-ban átvezetni. Ha az NTAK üzemeltetője hatósági adatszolgáltatás vagy a vendéglátó üzlet üzemeltetőjének értesítése alapján tudomást szerez az adatszolgáltatásra kötelezett vendéglátó üzlet, illetve a vendéglátó üzlet üzemeltetőjének NTAK-ban megadott adatainak változásáról, jogosult az NTAK-ban az adatokat módosítani, amennyiben a vendéglátó üzlet üzemeltetője azokat nem vezeti át 8 napon belül.
ATTRAKCIÓ
Az alábbiakban találja, hogy az NTAK arra jogosult felhasználója milyen adatokat köteles megadni az általa üzemeltett attrakció(k)ra vonatkozóan:
- turisztikai attrakció neve;
 - pontos címe;
 - jogszabály szerinti besorolási típusa;
 - kapcsolattartó levelezési címe;
 - kapcsolattartó telefonszáma;
 - kapcsolattartó elektronikus levelezési címe;
 - az adott szolgáltatási helyen elérhető turisztikai szolgáltatások;
 - általános adatok;
 - infrastruktúrára vonatkozó adatok;
 - gazdasági adatok;
 - akadálymentességre vonatkozó adatok;
 - tevékenység kezdőnapja.
 
Amennyiben a regisztráció során megadott adatokban változás történik, úgy a változást a turisztikai attrakció üzemeltetője a változás bekövetkezését követően legfeljebb 8 napon belül köteles az NTAK-ban átvezetni. Ha az NTAK üzemeltetője hatósági adatszolgáltatás vagy a turisztikai attrakció üzemeltetőjének értesítése alapján tudomást szerez az adatszolgáltatásra kötelezett turisztikai attrakció, illetve a turisztikai attrakció üzemeltetőjének NTAK-ban megadott adatainak változásáról, jogosult az NTAK-ban az adatokat módosítani, amennyiben a turisztikai attrakció üzemeltetője azokat nem vezeti át 8 napon belül.
Gyakori kérdések
- Mi a teendő akkor, ha az ügyfélkapus bejelentkezéskor a felhasználó beazonosítása sikertelen?
 - Mit kell ellenőrizni, ha jogosultsági hibát jelez az NTAK felülete?
 - cégnyilvántartás;
 - egyéni vállalkozói nyilvántartás;
 - rendelkezési nyilvántartás;
 - NAV nyilvántartása.
 - név;
 - születési név;
 - édesanyja neve;
 - születés helye és ideje;
 - (magyar) adószám, adóazonosító jel.
 - Mit tegyek, ha azt írja ki, „sikertelen csatlakozás – az adószámhoz nem rendelkezik képviseleti jogosultsággal/meghatalmazással"?
 - Tudom törölni a tévesen vagy rosszul felvitt szolgáltatási helyet?
 - Mit kell tenni, ha változik az adószám?
 - szolgáltató neve;
 - szolgáltató korábbi adószáma;
 - szolgáltató új (magyar) adószáma.
 - Mit kell tenni, ha megváltozott a szervezeti forma?
 - gazdasági társaság;
 - adószámos magánszemély;
 - egyéni vállalkozó;
 - egyéb szervezet.
 - a szolgáltató (magyar) adószáma,
 - érintett szolgáltató neve,
 - NAV törzsadatlap.
 - Ha adószámot, szervezeti formát szükséges módosítani az NTAK-ban, akkor amíg az NTAK üzemeltető nem módosítja az adószámot, addig nem lehet a tevékenységet végezni adatszolgáltatás hiányában?
 - Ha a cég képviselőjének a személye változott, akkor az NTAK-ba újra kell regisztrálni a céget és a szolgáltatási helyet?
 - Mi a teendő, ha egyéb szervezetnek változott a képviselője?
 - Ha valamilyen jogosultsági hiba miatt nem tud belépni az ügyfél az NTAK-ba, akkor arra az időszakra nem fogadhat vendéget/látogatót?
 - Először regisztrálni szükséges az NTAK-ba és utána kell szoftvert igényelni?
 - Az NTAK regisztráció és az első adatszolgáltatás között mennyi idő telhet el?
 - Ha rosszul lett rögzítve a szolgáltatási hely típusa, akkor mi a teendő, hogyan lehet módosítani?
 - Az adatszolgáltatást azokon a napokon is szükséges teljesíteni, amikor a szolgáltatási hely zárva tart? Mi a teendő, ha zárva tart a szolgáltatási hely?
 - Van-e bármilyen szankció, ha a szolgáltató nem szolgáltat adatot naponta?
 - Befejezhető-e az NTAK regisztráció úgy, hogy nem lett rögzítve a szolgáltatási hely?
 - Az NTAK regisztráció során milyen háttérnyilvántartásokban ellenőrzik a jogosultságokat?
 - Az NTAK regisztráció folyamán a rendszerben nem elérhető a címhez a közterület neve vagy a jellege. Ebben az esetben mit kell tenni?
 - a Tulajdoni lap első oldalát, ez letölthető a https://kau.foldhivatal.hu/auth/login felületről; vagy
 - önkormányzat által kiállított nyilvántartásba vételi igazolás/határozat, ami az adott szolgáltatóra és szolgáltatási helyre vonatkozik, és szerepel benne az a közterület, amit nem talált a címjegyzékben
 - Ha hibát szeretnék e-mailben bejelenteni, akkor milyen adatokat szükséges megküldeni az ügyfélszolgálatnak?
 - szolgáltató neve;
 - szolgáltató adószáma;
 - képernyőkép, amin látszik a pontos hiba, és hogy mikor készült az adott kép;
 - a hiba részletes leírása.
 - Mit értünk „deperszonalizált statisztikai adatok” alatt?
 - Mit jelent a főtevékenység statisztikai kódja az NTAK regisztrációnál?
 - Az egyéni vállalkozók ÖVTJ kód alapján rögzítik a tevékenységeiket és a főtevékenységet. AZ ÖVTJ kód eltérhet a TEÁOR számtól és annak megnevezésétől. Ha a „Főtevékenység statisztikai kódja” listában nem szerepel a konkrét tevékenység, akkor az Egyéb lehetőséget válasszák és manuálisan adják meg az ÖVTJ kód alapján?
 - Hol található meg az önkormányzati nyilvántartási szám?
 - Kik rendelkeznek KSH azonosítóval?
 - Mivel lehet igazolni az NTAK regisztrációt?
 - Meghatalmazott milyen meghatalmazással regisztrálhat az NTAK-ba?
 - Mit tegyek, ha sikertelen az NTAK rendszerbe történő bejelentkezés?
 - Ha telefonon próbált meg belépni, akkor ellenőrizze le, hogy számítógépes felületen be tud-e jelentkezni. Ha be tud jelentkezni számítógépen, akkor a mobiltelefon böngészési előzményeit, gyorsítótárát törölje. Számítógépes felületen javasoljuk a böngészési előzmények törlését, valamint másik internetes böngésző, inkognitó mód használatát.
 - Amennyiben az NTAK belépés során az ügyfélkapus belépés sikertelen, akkor ellenőrizze le, hogy a www.magyarorszag.hu oldalra be tud-e jelentkezni. Amennyiben erre az oldalra sem tud belépni, akkor az ott kiírt hibaüzenet szerint szükséges eljárni. Ha nem működik a szolgáltatás, akkor később érdemes újra megpróbálni. Ha helytelen a jelszó, akkor új jelszót kell igényelni.
 - Ha a www.magyarorszag.hu oldalra be tud lépni, de az NTAK-ba továbbra sem engedi belépni a rendszer, akkor keresse az Ügyfélszolgálatot e-mailben a turisztika@1818.hu címen.
 - Az Adatkezelési tájékoztató elfogadását nem engedi a felület kipipálni, mi a teendő?
 - Kell-e állandó internetkapcsolat az adatszolgáltatáshoz?
 - Akkor is meg kell adnom az árbevételre vonatkozó adatot, ha a vendéglátásra szóló nyilvántartásba vételi engedélyem munkahelyi/közétkeztetésre, rendezvényi étkeztetésre vagy mozgó vendéglátóhelyre szól?
 - A turisztikai attrakciót vagy vendéglátó üzletet üzemeltető vállalkozásomnak más tevékenységekből is származik bevétele, így a 2022. évi nettó árbevételem meghaladja a 100 millió forintot, mikortól vagyok köteles az adatszolgáltatásra?
 - Ha a 2022. évi nettó árbevételem 12 millió forint alatt van, akkor kell regisztrálnom?
 - Mit jelent a lezárt üzleti év, ha például 2022 szeptemberében indítottam a vállalkozásom?
 - Vendéglátó üzletként vagy turisztikai attrakcióként, ha nincsen lezárt üzleti évem, kell-e adatot szolgáltatnom?
 - Külföldi adószámmal rendelkezem, így is tudok regisztrálni az NTAK-ba?
 
Az Ügyfélkapuval rendelkező felhasználó jogosultságát az NTAK az adatok beírása során automatikusan ellenőrzi. Az ellenőrzés során három közhiteles nyilvántartásban – cégnyilvántartás, egyéni vállalkozói nyilvántartás, rendelkezési nyilvántartás – történik az automatikus ellenőrzés. Amennyiben az automatikus ellenőrzés során a beírt adatokban a rendszer hibát észlel, a regisztrációt nem lehet elvégezni. A sikertelen regisztráció kísérletének további vizsgálata céljából küldje meg a turisztika@1818.hu ügyfélszolgálati e-mail címre, a https://ebev.nav.gov.hu/ felületén elérhető törzsadatlapot és a hibaüzenetről készített képernyőképet.
Jogosultságkezelési Ügynök (JKÜ) szolgáltatáson keresztül az NTAK ellenőrzi, hogy az Ügyfélkapuval rendelkező felhasználó jogosult-e eljárni az adott szolgáltató képviseletében. A JKÜ ellenőrzése során az alábbi közhiteles nyilvántartás adatait kérdezi le:
 
Ezen nyilvántartásokban szükséges a regisztrációt elvégezni kívánó személy adatainak ellenőrzése, amiknek karakterpontos egyezősége szükséges ezen adatbázisokban. Ezen adatok:
 
Ha valamelyik nyilvántartásban nem egyeznek az adatok, úgy a jogosultságellenőrzés hibára fog futni. Minden a szervezetet érintő nyilvántartásban egyeznie kell az adatoknak. Cégek esetében azt kell leellenőrizni, hogy van-e az önálló képviseleti jogú személynek bejegyzett adóazonosító jele a cégnyilvántartásban, és ha igen, az egyezik-e az adókártyán feltüntetett számmal. Amennyiben a fenti adatokban hiba/eltérés van, akkor kérjük, hogy a nyilvántartást vezető szervhez forduljon. Ha a fenti nyilvántartásokban minden adat helyesen szerepel, úgy kivizsgálás céljából a turisztika@1818.hu e-mail címre küldje megkeresését.
Az Ügyfélkapuval rendelkező felhasználó jogosultságát az NTAK az adatok beírása során automatikusan ellenőrzi. Az ellenőrzés során három közhiteles nyilvántartásban – cégnyilvántartás, egyéni vállalkozói nyilvántartás, rendelkezési nyilvántartás – történik az automatikus ellenőrzés. Amennyiben az automatikus ellenőrzés során a beírt adatokban a rendszer hibát észlel, a regisztrációt nem lehet elvégezni. A sikertelen regisztráció kísérletének további vizsgálata céljából küldje meg az ügyfélszolgálat e-mail címére a https://ebev.nav.gov.hu/ felületén elérhető törzsadatlapot és a hibaüzenetről készített képernyőképet. A Rendelkezési Nyilvántartásban rögzített NTAK ügykezelői meghatalmazással lehet meghatalmazottként regisztrálni, erről ide kattintva olvashat részletesen. Egyéb szervezetek esetében ide kattintva található a meghatalmazásminta.
Igen. Amennyiben a szolgáltató, a jövőben már nem kívánja folytatni az adott szálláshelyhez kapcsolódó szálláshely-szolgáltatási tevékenységet (ebben az esetben szükséges a működési engedély érvénytelenítése) vagy már a szálláshellyel sem rendelkezik, abban az esetben a korábban regisztrált szálláshely törlésére van lehetőségük az NTAK rendszerében, a szálláshelyek szerkesztése menüpontban.
A szolgáltatási hely törléséhez kérjük, jelentkezzen be a https://ntak.hu oldalra, majd a fejléc Szolgáltatások és Szolgáltatási helyek feliratú menüpontjára kattintson. Nyissa le a megfelelő Szolgáltató táblázatát, majd kattintson a törölni kívánt szolgáltatási hely neve mellett található ceruza ikonra. Az ezután megjelenő képernyőn láthatja a Szolgáltatási hely törlése gombot, ezzel fogja tudni a törlést megtenni.
Ha a (magyar) adószám első 8 számjegye nem változik, csak az utolsó 3, akkor a változását e-mailben szükséges jelezni az Ügyfélszolgálaton, a turisztika@1818.hu e-mail címen. Az e-mailben az alábbi adatokat szükséges megadni:
 
A levélhez csatolni szükséges a NAV törzsadatlapot is. Amennyiben az adószám utolsó három számjegye módosítva lett a rendszerben, úgy azt követően a szolgáltató ugyanúgy be tud lépni az NTAK-ba, mint korábban.
Ha a teljes adószám megváltozik, vagyis az első 8 számjegye is, ebben az esetben a szolgáltatónak újra regisztrálnia kell az NTAK-ba. A már nem élő adószámos szolgáltató törlését kérelmeznie kell az ügyfélszolgálaton e-mailben (turisztika@1818.hu). Amennyiben VENDÉGEM szoftvert használ, fontos, hogy nem fog tudni belépni a fiókjába a szolgáltató törlését követően.
Az NTAK-ban 4 különböző szervezeti formát különböztetünk meg:
 
Ha egy szolgáltató szervezeti formát változtatott oly módon, hogy a fenti 4 kategória között váltás történik, akkor már nem fog tudni belépni a korábban regisztrált szálláshelyéhez az NTAK-ban.
 A szervezeti forma váltást a turisztika@1818.hu e-mail címre szükséges jelezni, ahol kérjük adja meg az alábbi adatokat:
 
Amennyiben az adatok helyesek, úgy az NTAK ügyfélszolgálat elvégzi a módosítást, majd a sikeres módosítást követően a szolgáltató a belépést követően válassza a "SZOLGÁLTATÓK ÉS SZOLGÁLTATÁSI HELYEK" menüpontot. Ezt követően a felületen kattintson az "ÚJ SZOLGÁLTATÓ" gombra. A megjelenő felületen adja meg a törzsadatlapon szereplő szervezeti típust és adószámot. Végül kattintson a "JOGOSULTSÁG ELLENŐRZÉS ÉS MENTÉS" feliratú gombra. A művelet végrehajtását követően ismét elérhetővé válik a korábban regisztrált hozzáférése.
Ha olyan közterületet szükséges címként regisztrálni, amely nem szerepel az adott település címjegyzékében, akkor írjon e-mailt a turisztika@1818.hu címre. Leveléhez csatolja szkennelve az adott szolgáltatási hely címéről a
 
Hibát bejelenteni az Ügyfélszolgálaton lehet, ehhez írjon e-mailt a turisztika@1818.hu-ra az alábbi adatokkal:
  
A Rendelkezési Nyilvántartásban rögzített NTAK ügykezelői meghatalmazással lehet meghatalmazottként regisztrálni, erről ide kattintva olvashat részletesen. Egyéb szervezetek esetében ide kattintva található a meghatalmazásminta
Az alábbi lépéseket szükséges követni:
 
Amennyiben vendéglátó üzlete vagy turisztikai attrakciója van, és nincsen lezárt üzleti éve, adatszolgáltatásra nem kötelezett, azonban regisztrálnia továbbra is kell az ntak.hu oldalon.