2023.01.31.

Az MTÜ megduplázná a hazánkba csábított nemzetközi kongresszusok számát

A jövőben a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) látja el a szövetségi konferenciaturizmussal kapcsolatos ágazati irányítói feladatokat. A változás eredményeképp teljeskörűvé válik az MTÜ hivatásturisztikai munkája: ezentúl a már eddig ellátott nemzetközi értekezleteket és jutalomutakat ösztönző tevékenységei mellett erős fókuszt kap a szövetségi kongresszusok piacának erősítése. Az ügynökség célja, hogy 2030-ra duplájára növelje a hazánkba vonzott nemzetközi kongresszusok számát, valamint erőteljesen serkentse a nagyvállalati utakból származó bevételt, illetve a vállalati rendezvények forgalmát.  A terület fejlődésének jelentőségét jól mutatja, hogy az nemcsak a hazai turizmus versenyképességét befolyásolja, hanem kihat a teljes magyar gazdaságra is.    

A Magyar Turisztikai Ügynökség vette át év végétől a Kongresszusi Iroda feladatait. A hivatásturizmus (MICE, vagyis Meetings, Incentives, Conferences and Exhibitions), amelynek jelentős részét képezik a nagy létszámú, nemzetközi szövetségi konferenciák, kongresszusok és jutalomutak, kiemelt szerepet játszik a hazai turisztikai ágazat életében, hiszen azok résztvevői a szabadidős turisztikai költésekhez képest közel 30%-os többletbevételt generálnak. Ezentúl jelentőségét emeli, hogy az üzleti utazók gyakran magánemberként, családjukkal is visszatérnek később, így megtöbbszörözik az üzleti eredményt.

A kongresszusok kihatnak a teljes magyar gazdaságra is, hiszen olyan fontos iparági területek fejlődését is előmozdítják, mint az általános infrastrukturális és pénzügyi befektetési szektor vagy a tudásösztönzés. Mindezen elérhető előnyök és eredmények fokozása érdekében az MTÜ valósítja meg a továbbiakban a hivatásturizmus ezen ágának ösztönzését építve az eddig szerzett szabadidős és vállalati turizmusirányítási tapasztalatokra.

„A hazai turisztikai szektor versenyképességét alapvetően befolyásolja, hogy hazánk desztinációként milyen eredménnyel van jelen az hivatásturizmus területén. Ezért meghatározó területként tekint a szektor ezen szakágára az MTÜ. A szegmens jelentőségét jól mutatja, hogy a 2017-ben lefektetett Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia – 2030, illetve a 2021-ben létrehozott Turizmus 2.0 startégia is már a 4 alappillér egyikeként határozta meg az üzleti turizmust” – emelte ki Jakab Zsófia az MTÜ marketing és kommunikációs vezérigazgató-helyettese a kongresszusszervezéssel kapcsolatos feladatok átvételének jelentőségét. Hozzátette, az MTÜ hosszútávú célja, hogy 2030-ra a nemzetközi kongresszusok száma a jelenlegi duplájára növekedjen. Továbbá célul tűzte ki, hogy másfélszeresére emelkedjen az „incentive” vagyis vállalati jutalomutakból származó bevétel és 20%-kos növekedést érjen el a Magyarországon tartott vállalati rendezvények forgalma. Mindezen célok első lépéseként a hazai szolgáltatók hatékony szakmai támogatását szem előtt tartva elindul a Konferencia Nagyköveti Program.

Az ügynökség országspecialistái 2018 óta több mint ötször több piacon folytatnak értékesítési tevékenységet, szerveznek workshopokat és turisztikai vásárokon való megjelenést, illetve indítanak nemzetközi sajtókampányokat, melyek alapját képezik majd az új szegmenst célzó stratégiának. Az elmúlt negyedévben olyan meghatározó nemzetközi rendezvényeken, mint az IBTM, vagy a Partence szakmai szövetség workshopjai, valamint a Northstar Travel Group amerikai beszerzőket célzó találkozója, továbbá számos tárgyalás (sales call) keretében népszerűsítették a partnerek körében a hazai kínálatot. Új piacként most először Csehországot és Lengyelországot is megcélozták az értékesítő szakértők fontos találkozási lehetőségeket biztosítva a hazai szállodáknak és utazásszervezőknek.

Mindezen tevékenységek a tervek szerint 2023 során is folytatódnak. A feladatok átvételével az MTÜ kiterjesztheti a már sikerrel működtetett Kiemelt Partner Programját is az üzleti szektorban érdekelt hazai szolgáltatókra, így hatékonyabbá válhat a partnerkapcsolatok kezelése. Az új működési modell hosszútávon arra is lehetőséget biztosíthat, hogy a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adataiból nyert elemzésekkel az ügynökség kutatói részlege hatékonyabban támogassa a hivatásturisztikai terület működését. 

További hírek

2024.01.25.

Több mint egymillió plusz vendégéjszakával zárta a magyar turizmus 2023-at

2023-ban nemcsak a 2022-es év eredményeit szárnyalta túl a turizmus, de elérte, sőt olykor meg is haladta a 2019-es rekordévi számokat is – hangzott el az előzetes adatok alapján tartott évértékelő sajtótájékoztatón. Tavaly közel 16 millió turista több mint 41 millió vendégéjszakát töltött hazánkban, a szálláshelyek és a vendéglátás bevételei pedig kétszámjegyű, infláció feletti mértékben növekedtek.

RÉSZLETEK
2022.02.09.

Tízből hét éjszakát vidéken töltöttek tavaly a vendégek

Tavaly a turisztikai térségek 2,8 milliós nemzetközi forgalma 3 százalékkal múlta felül a 2019. évi értéket, míg a 19,3 millió belföldi éjszakával gyakorlatilag megismételte azt. A Balaton után a Mátra-Bükk, Budapest környéke, Debrecen és térsége, valamint Tokaj és Nyíregyháza voltak a legnépszerűbb térségek a belföldiek körében.

RÉSZLETEK
2023.12.11.

Tovább bővül az NTAK adatszolgáltatók köre

2024. január 1-től hazánk összes, 12 és 100 millió forint közötti nettó árbevételt elért vendéglátó üzlete és jeggyel látogatható turisztikai attrakciója megkezdi az adatszolgáltatást a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központba (NTAK).

RÉSZLETEK