2023.01.31.

Az MTÜ megduplázná a hazánkba csábított nemzetközi kongresszusok számát

A jövőben a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) látja el a szövetségi konferenciaturizmussal kapcsolatos ágazati irányítói feladatokat. A változás eredményeképp teljeskörűvé válik az MTÜ hivatásturisztikai munkája: ezentúl a már eddig ellátott nemzetközi értekezleteket és jutalomutakat ösztönző tevékenységei mellett erős fókuszt kap a szövetségi kongresszusok piacának erősítése. Az ügynökség célja, hogy 2030-ra duplájára növelje a hazánkba vonzott nemzetközi kongresszusok számát, valamint erőteljesen serkentse a nagyvállalati utakból származó bevételt, illetve a vállalati rendezvények forgalmát.  A terület fejlődésének jelentőségét jól mutatja, hogy az nemcsak a hazai turizmus versenyképességét befolyásolja, hanem kihat a teljes magyar gazdaságra is.    

A Magyar Turisztikai Ügynökség vette át év végétől a Kongresszusi Iroda feladatait. A hivatásturizmus (MICE, vagyis Meetings, Incentives, Conferences and Exhibitions), amelynek jelentős részét képezik a nagy létszámú, nemzetközi szövetségi konferenciák, kongresszusok és jutalomutak, kiemelt szerepet játszik a hazai turisztikai ágazat életében, hiszen azok résztvevői a szabadidős turisztikai költésekhez képest közel 30%-os többletbevételt generálnak. Ezentúl jelentőségét emeli, hogy az üzleti utazók gyakran magánemberként, családjukkal is visszatérnek később, így megtöbbszörözik az üzleti eredményt.

A kongresszusok kihatnak a teljes magyar gazdaságra is, hiszen olyan fontos iparági területek fejlődését is előmozdítják, mint az általános infrastrukturális és pénzügyi befektetési szektor vagy a tudásösztönzés. Mindezen elérhető előnyök és eredmények fokozása érdekében az MTÜ valósítja meg a továbbiakban a hivatásturizmus ezen ágának ösztönzését építve az eddig szerzett szabadidős és vállalati turizmusirányítási tapasztalatokra.

„A hazai turisztikai szektor versenyképességét alapvetően befolyásolja, hogy hazánk desztinációként milyen eredménnyel van jelen az hivatásturizmus területén. Ezért meghatározó területként tekint a szektor ezen szakágára az MTÜ. A szegmens jelentőségét jól mutatja, hogy a 2017-ben lefektetett Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia – 2030, illetve a 2021-ben létrehozott Turizmus 2.0 startégia is már a 4 alappillér egyikeként határozta meg az üzleti turizmust” – emelte ki Jakab Zsófia az MTÜ marketing és kommunikációs vezérigazgató-helyettese a kongresszusszervezéssel kapcsolatos feladatok átvételének jelentőségét. Hozzátette, az MTÜ hosszútávú célja, hogy 2030-ra a nemzetközi kongresszusok száma a jelenlegi duplájára növekedjen. Továbbá célul tűzte ki, hogy másfélszeresére emelkedjen az „incentive” vagyis vállalati jutalomutakból származó bevétel és 20%-kos növekedést érjen el a Magyarországon tartott vállalati rendezvények forgalma. Mindezen célok első lépéseként a hazai szolgáltatók hatékony szakmai támogatását szem előtt tartva elindul a Konferencia Nagyköveti Program.

Az ügynökség országspecialistái 2018 óta több mint ötször több piacon folytatnak értékesítési tevékenységet, szerveznek workshopokat és turisztikai vásárokon való megjelenést, illetve indítanak nemzetközi sajtókampányokat, melyek alapját képezik majd az új szegmenst célzó stratégiának. Az elmúlt negyedévben olyan meghatározó nemzetközi rendezvényeken, mint az IBTM, vagy a Partence szakmai szövetség workshopjai, valamint a Northstar Travel Group amerikai beszerzőket célzó találkozója, továbbá számos tárgyalás (sales call) keretében népszerűsítették a partnerek körében a hazai kínálatot. Új piacként most először Csehországot és Lengyelországot is megcélozták az értékesítő szakértők fontos találkozási lehetőségeket biztosítva a hazai szállodáknak és utazásszervezőknek.

Mindezen tevékenységek a tervek szerint 2023 során is folytatódnak. A feladatok átvételével az MTÜ kiterjesztheti a már sikerrel működtetett Kiemelt Partner Programját is az üzleti szektorban érdekelt hazai szolgáltatókra, így hatékonyabbá válhat a partnerkapcsolatok kezelése. Az új működési modell hosszútávon arra is lehetőséget biztosíthat, hogy a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ adataiból nyert elemzésekkel az ügynökség kutatói részlege hatékonyabban támogassa a hivatásturisztikai terület működését. 

További hírek

2024. 07. 02.

800 millió forintos támogatásra pályázhatnak a vidéki cukrászdák

Országszerte közel nyolcszáz vidéki cukrászda igényelhet egymillió forint vissza nem térítendő támogatást eszközbeszerzésre és fejlesztésre július 2-től augusztus 1-ig. Az összesen 800 millió forint keretösszegű felhívás második eleme a Magyarország Kormánya által a vidéki vendéglátóhelyek támogatására indított 13 milliárd forint értékű programjának.

RÉSZLETEK
2024.05.24.

A Dankó Pista Emléknapon a cigányzenét ünnepli Magyarország

Június 15-én számos étterem, kávézó és cukrászda teraszán gondoskodik majd élő zene a vendégek jó hangulatáról. A Dankó Pista Emléknap célja, hogy felélessze a kávéházi és éttermi cigányzene hagyományát és felhívja a figyelmet az unikális műfaj kulturális és turisztikai jelentőségére.

RÉSZLETEK
2024.05.16.

Indul a vidéki vendéglátóhelyek támogatása

13 milliárd forint vissza nem térítendő támogatásra pályázhatnak a vendéglátóhelyek, elsőként az egész évben nyitva tartó, vidéki éttermeknek nyílik meg a lehetőség május 27-től. A program további ütemeiben júniustól a cukrászdák, júliustól a zenés táncos szórakozóhelyek, míg augusztustól az alkalmi vendéglátó üzletek pályázhatnak majd a vidéki Magyarországon.

RÉSZLETEK