Jogszabály írja elő minden hazai szálláshely számára a minősíttetést, amelyet a Magyar Turisztikai Minőségtanúsító Testület (MTMT) végez. A minősítés folyamata a regisztrációval kezdődik, amelyet legkésőbb 2022. év végéig minden szálláshely elvégez. A Magyar Turisztika Ügynökség (MTÜ) ‒ a szálláshely-szolgáltatókat támogatva a minősítés folyamatában ‒ egy olyan kényelmi funkciót alakított ki az NTAK-ban, amelynek segítségével egy gombnyomással, gyorsan és biztonságosan elvégezhető a regisztráció a szallashelyminosites.hu oldalra.
Ha a szálláshely-minősítéssel kapcsolatban kérdése merülne fel, hívja az MTMT ügyfélszolgálatát hétfőtől csütörtökig (munkanapokon) 09:00‒15:00 óra között a 06-1-686-2011-es telefonszámon, vagy írjon e-mailt az ugyfelszolgalat@szallashelyminosites.hu címre.
.
szálláshely-típus
|
regisztráció határideje
|
egyéb szálláshelyek
|
2024.01.01
|
magánszálláshelyek
|
2024.01.01.
|
kempingek
|
2022.06.30.
|
közösségi szálláshelyek
|
2022.06.30.
|
üdülőháztelepek
|
2022.06.30.
|
panziók
|
2021.12.31
|
szállodák
|
2021.12.31
|
A Magyar Turisztika Ügynökség (MTÜ) ‒ a szálláshely-szolgáltatókat támogatva a minősítés folyamatában ‒ egy olyan kényelmi funkciót alakított ki az NTAK-ban, amelynek segítségével egy gombnyomással elvégezhető a regisztráció a szallashelyminosites.hu oldalra.
Az NTAK-ból indítva – a digitális hozzájárulást követően ‒ egy gombnyomással átadhatóak a szükséges adatok a szálláshely-minősítési oldalnak. Az adatok átadása az ntak.hu honlapon, a szálláshely-szolgáltató oldalán lévő SZÁLLÁSHELY-MINŐSÍTÉS menüpontban leírtak szerint történik.
A szükséges adatok átadása után ‒ ha a szálláshely-szolgáltató még nem tette meg ‒ a szálláshely-minősítési portál létrehozza az átadott adatokkal a szolgáltató felhasználói fiókját. A szallashelyminosites.hu oldalon létrejövő felhasználói fiókba a szolgáltató az NTAK-ban megadott SZÁLLÁSHELY-SZOLGÁLTATÓI ÜGYKEZELŐ E-MAIL CÍMÉVEL és egy beállított jelszóval tud belépni. A fiókhoz az MTMT által az adatátadását követően kiküldött e-mailben leírtak szerint kell jelszót beállítani.
A szálláshely-minősítés folyamatának digitális része ezt követően kizárólag a szálláshely-minősítés oldalán zajlik, az NTAK-ban ezzel kapcsolatban további teendő nincs. A minősítést követően annak eredménye ‒ bizonyos idő elteltével ‒ automatikusan megjelenik az adott szálláshely NTAK-adatai között. Az adatok átadása többször is megismételhető, ha esetleg változás történne az NTAK rendszerben nyilvántartott adatokban.
Ha a szálláshely-minősítéssel kapcsolatban kérdése merülne fel, hívja az MTMT ügyfélszolgálatát munkanapokon 08:00‒18:00 óra között a 06-1-686-2011-es telefonszámon, vagy írjon e-mailt az ugyfelszolgalat@szallashelyminosites.hu címre.
Az NTAK-kal kapcsolatos kérdése esetén továbbra is keresse ügyfélszolgálatunkat a 06-1-550-1855 telefonszámon, a hét bármely napján, 0-24 órában, vagy írjon e-mailt a turisztika@1818.hu címre.
Digitális hozzájárulást követően az NTAK az alábbi adatokat adja át az MTMT számára:
Szálláshely-szolgáltató adatai közül:
- szálláshely-szolgáltató neve;
- vállalkozási forma;
- adószám;
- szálláshely-szolgáltató kapcsolattartási e-mail címe;
- szálláshely-szolgáltató címe (irányítószám, település, közterület neve és jellege, házszám, emelet, ajtó, helyrajzi szám);
- szálláshely-szolgáltató levelezési címe (irányítószám, település, közterület neve és jellege, házszám, emelet, ajtó, helyrajzi szám);
- szálláshely-szolgáltató kapcsolattartási telefonszáma.
Szálláshely adatai közül:
- szálláshely típusa;
- szálláshely neve;
- szálláshely NTAK regisztrációs száma;
- szálláshely címe (irányítószám, megye, település, közterület neve és jellege, házszám, emelet, ajtó, helyrajzi szám);
- év során tervezett nyitvatartás;
- maximálisan kiadható szobák száma;
- maximálisan kiadható ágyak száma;
- maximálisan kiadható pótágyak száma;
- szálláshely kapcsolattartási e-mail címe;
- szálláshely kapcsolattartási telefonszáma.
Szálláshely-szolgáltatói Ügykezelő adatai közül:
- családi név;
- utónév;
- e-mail cím.